Így kezdődött minden

Kedves vendégeink, amint arról már bizonyára értesültek, az étteremben sajnálatos gyilkosság történt. Az áldozat Lucky Everet, az egyik törzsvendégünk, aki megette a kedvenc menüjét, majd holtan találta meg az egyik pincérnő. Az önök feladata lesz, hogy kiderítsék, ki ölte meg és miért.

Így kezdődik a Negatív fordulat című nyomozós játék, és ezzel a csapatépítő játékkal kezdődött el a Belga Játékok története, hol máshol, mint az érdi Poirot Belga Söröző és Pubban, ahová korábban egy fővárosi cég járt interaktív vacsoraesteket szervezni. De mivel számos megrendelésüknek hála egyre kevésbé értek rá, az étteremben, amelynek tulajdonosa családi jó barátom, saját játékok fejlesztését határoztuk el.

Az első történetet maga a söröző és az ott dolgozók ihlették. A csapatépítő nyomozós játék folyamán sorra ismerkednek meg a játékosok a szereplőkkel, Bettyvel és Bruce-szal, a felszolgálókkal, Bellával, a képzeletbeli tulajdonossal, Joe-val, a rejtőzködő szakáccsal, valamint Everettel, az áldozattal, akiről idővel el kellene dönteni, valóban a „szerencse fia” e, vagy csak egy „uborkaszáron felkapaszkodott pitiáner tolvaj”. A vallomásokat persze nem kínáljuk tálcán. Meglelésük ügyességet, találékonyságot igényel, fontos, hogy a játékosok figyeljenek egymásra és a környezetükre, hiszen a gyilkosság helyszínén több fontos nyom található.

Az általam teremtett képzeletbeli szereplők életre kelése, az első „éles” játék rendkívüli izgalmat jelentett számomra, majd amikor megszületett az első megfejtés, végtelen örömöt is. A Poirot világából előhívott kifinomult krimi működött, és azóta is működik. Nem könnyen és nem mindig átsegítő kérdések nélkül, de a csapatok – legyenek kommunikációs tanácsadók, valóságos nyomozók, pedagógusok, ügyvédek vagy gépkölcsönző munkatársai – végül eljutnak a megoldáshoz, és rájönnek, ki volt a tettes és mi volt az indíték.

Ez persze nem igazi meglepetés, hiszen rengeteg álmatlan éjszakámba telt a bonyolult történet finom szálainak összeszövésével, a játékosok nyomról nyomra vezetésével – miközben nagyon ügyeltem arra, hogy se túl könnyűnek se pedig túl nehéznek ne érezzék a feladatokat, hiszen elsősorban szórakoztatni szeretném őket. Ami meglepett, hogy Betty, Bella, Bruce, Joe és Everet mennyire életre valóak lettek. Mennyire valódi és sokszínű a személyiségük, mennyi figyelem kell apró hazugságaik, csúsztatásaik, elhallgatásaik felfedezéséhez és valódi motivációik fülön csípéséhez.

A történet azóta is él és időről időre képes magába szippantani a csapatépítő játékok résztvevőit. Amikor pedig minden vallomást sikerül megszerezni, a kirakós játék előbb-utóbb összeáll…

Czifrik Katalin

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.