A vállalkozók 99 százaléka gondolja úgy, hogy vállalkozásának sikere elsősorban a kapcsolatokon múlik, de csak 3 százalék dolgozik tudatosan a kapcsolatépítésen. Számomra ez volt a BNI érdi alakuló csoportjával való találkozás legfontosabb tanulsága.

A magam részéről olyan kevés figyelmet és energiát fektettem a potenciális üzleti kapcsolataim gondozásába, hogy gond nélkül veszni hagytam a telefonom memóriájában évekig gyűjtögetett számokat, amikor új készüléket kaptam. Eddig. Mert a BNI találkozó során – ahol a Belga Játékok csapatépítő tréninget mutattam be – végképp tudatosult bennem, hogy ebben például jobb lehetek.

ÉS hogy mi is a BNI? A Business Network International története 1985-ben kezdődött. Egy amerikai üzletember, dr. Ivan Misner alapította. Mára a világ legnagyobb üzleti ajánlásokra és kapcsolatépítésre épülő szervezete lett. A BNI tagok filozófiája, hogy „Aki ad, az nyer” (Givers gain). A szervezethez tartozni nagyjából olyan, mintha egy hatalmas értékesítő csapattal dolgozna együtt az ember.

A csoporttagok megismerik egymás termékeit és szolgáltatásait, valamint azt is, hogy ki milyen üzleti lehetőséget – kapcsolatot – keres. Ennek köszönhetően aktívan tudnak segíteni egymásnak abban, hogy új ügyfeleket, illetve üzleti partnereket találjanak. Együttműködésük a bizalomra és a rendszeres személyes találkozásokra épül. Bár a kapott támogatást forintosítva is kifejezik, tehát rendszeresen elszámolják, kinek mennyit (mekkora összegű megrendelést) hozott a BNI-ajánlás, nem jár érte jutalék, a csoportok pedig nem MLM-re épülnek, hanem a tagság időről időre vendégeket hív, aminek köszönhetően organikusan fejlődik. Egy csoporthoz egy szakterületnek csak egy képviselője csatlakozhat, így csoporton belül nincsen verseny, csak támogatás.

Erről jut eszembe: még egy fontos dolgot tanultam az érdi BNI találkozón. Ez pedig éppen a versennyel kapcsolatos. Vendéglátónk, aki egyben a csoport alapító tagja is, a Centrál Borház Étterem és Panzió tulajdonosa, Nagy Szilvia volt, aki elmondta: nagyon érdekesnek találja a Belga Játékok kommunikációs tréningeket és élményvacsorákat. Örülne, ha a saját éttermében is szerveznénk interaktív estet, de csakis abban az esetben, ha ez nem vonna el érdeklődést a csapatépítő játékok „szülőhelyétől”, a Belga Söröző és Pubtól.

Ő ugyanis nem a konkurencia lenyomásában, hanem azokban a kölcsönös előnyökben hisz, amelyeket a tisztességes verseny jelent egy jól működő szolgáltatási piacon. És ebben bizony lehet valami!

Czifrik Katalin

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.